Kodėl naikintuvai skrenda žemai?

Lėktuvai su aukščio problemomis susiduria nuo pat oro mūšių pradžios. Dažnai jie manė, kad geriausia išeitis – skristi žemai. Apskritai aukštis priklauso nuo oro sąlygų, regėjimo aštrumo ir vietovės pobūdžio teikiamos pasislėpimo galimybės.

Naikintuvai, kurie yra daug greitesni už kitus karinius orlaivius, skrenda laipteliu aukščiau. Atsižvelgdami į tai, galime paklausti kodėl naikintuvai skrenda žemai? Kokios yra pagrindinės priežastys, kodėl jie skrenda žemai? Kokie yra žemai skrendančių naikintuvų privalumai ar trūkumai? ✈️

Sužinokime šias skirtingas priežastis, kodėl naikintuvai gali skristi taip žemai.

Naikintuvo skrydis mažame aukštyje

„Dassault Aviation” lėktuvas „Rafale” skrenda virš Paryžiaus nedideliame aukštyje

Mažo aukščio karinio skrydžio mokymai

Mažo aukščio kariniai mokymai apima karinių orlaivių skraidymą mažame aukštyje, siekiant paruošti jų įgulas ir kitą karinį personalą (pavyzdžiui, oro gynybos karius) skraidyti arti žemės karo metu. Tarp karinių orlaivių tipų gali būti naikintuvai, antžeminiai atakos lėktuvai, transporto lėktuvai ir sraigtasparniai.

Nepriklausomai nuo misijos, naikintuvų pilotai turi būti pasirengę reaguoti bet kuriuo metu ir bet kurioje vietoje, kuo efektyviau atlikti užduotį, dažnai neturėdami laiko pasiruošti. Itin retais atvejais naikintuvas gali būti kviečiamas perskristi miestą labai mažame aukštyje, kad palydėtų orlaivį per karines pratybas. ️

Šios oro pajėgų pratybos, kurios iš pirmo žvilgsnio nėra nieko neįprasto, gali kelti civilių gyventojų susirūpinimą dėl jų keliamo triukšmo. Tai ypač aktualu, kai manevro metu naikintuvui reikia nusileisti netoli gyvenamųjų namų.

Mažo aukščio naikintuvas

Naikintuvas F-15, atliekantis skrydžio žemai virš jūros lygio pratybas Velso kalnuose (Velsas)

Kai kurios šalys turi karinius rezervus, pakankamai didelius, kad šie mokymai galėtų vykti nedarant poveikio civiliams gyventojams. Mažesnėse šalyse, pavyzdžiui, Europoje, gali kilti įtampa tarp kariškių ir vietos gyventojų, daugiausia dėl orlaivių keliamo triukšmo.

Žvalgybos ir perėmimo misijos

Naikintuvai renkasi žemus skrydžius, kad nebūtų aptikti ar tapti priešo taikiniu. Esant blogoms oro sąlygoms, taip pat pageidautina, jei ne svarbu, likti žemės ar vandens matomumo zonoje. Žemas skrydis taip pat yra labai svarbus įgūdis vykdant paieškos ir gelbėjimo operacijas.

Karinių naikintuvų pilotai mokosi skristi žemai ir greitai. Jie slepiasi už kalvų ir už kalnų, kad apgautų taktinių radarų bangų aptikimą. Kai kurie naikintuvai skrenda pakankamai greitai, kad išvengtų taikinių. Skraidymas yra įgūdis, kuris prarandamas, todėl kiekvienas naikintuvo ir atakos pilotas turi periodiškai treniruotis tokiems žemiems skrydžiams. ⛰️

Labai žemai skrendantis naikintuvas<

Karališkųjų oro pajėgų Panavia Tornado naikintuvas skrenda labai žemai- Commons Wikimedia

Naikintuvas skrenda labai žemai

Karinėms operatyvams, skirtiems taikai palaikyti ar palaikyti ir humanitarinei pagalbai teikti, gali prireikti žemai skrendančių skrydžių. Iš naikintuvų pilotų vis dažniau tikimasi, kad jie teiks tarpinę oro paramą antžeminėms pajėgoms.

Valdininkams aukštis yra taktinis turtas, įgyjamas su laiku, tikslumu ir išgyvenimo instinktu. Tikslas – parinkti tokį operacinį aukštį, kuris leistų įvykdyti užduotį ir kartu suteiktų naikintuvui didžiausią įmanomą mūšio erdvės rizikos ir naudos kontrolę. ⚔️

Naikintuvams taip pat gali būti pavesta skristi nedideliame aukštyje, kad jie galėtų nustatyti antžeminius taikinius arba perimti priešo orlaivius.

Prancūzija turi naikintuvų su branduoliniais ginklais, kuriuos galima paleisti nedideliame aukštyje. Jie sudaro vadinamąsias smogiamąsias pajėgas arba branduolinio atgrasymo pajėgas. Nuolatinis mokymas yra labai svarbus, nes mažame aukštyje įgytus įgūdžius nėra lengva įgyti, o be reguliarios praktikos jie lengvai prarandami.

Labai mažo aukščio naikintuvai

Mirrage 2000 naikintuvas, praskridęs virš Oise labai mažame aukštyje – Maïlys Jans

Žemo skrydžio pavojai

Žemo lygio skrydžiai naikintuvais ar kitais kariniais orlaiviais kelia pavojų ne tik aviacijos saugai, bet ir saugumui ant žemės. Štai keletas pavojų, su kuriais gali susidurti pilotai:

  • Rizika susidurti su kitais orlaiviais.
  • Rizika susidurti su įvairiomis kliūtimis, pavyzdžiui, medžiais, paukščiais, pastatais, elektros laidais ir stulpais.
  • Didesnė avarijų rizika tiek ant žemės, tiek jūroje.
  • Redakcijos laikas piloto klaidos ar orlaivio sistemos gedimo atveju yra ribotas.
  • Triukšmas taip pat gali trikdyti civilius gyventojus ir gyvūnus.
Naikintuvas virš miesto

Naikintuvų būrys skrenda virš Sidnėjaus

Civiliniai ir kariniai orlaiviai varžosi dėl oro erdvės, kuri bėgant metams tampa vis labiau perpildyta. Kariškiai puikiai supranta, kad turi būti budrūs ir kuo mažiau trukdyti ir kelti pavojų civiliams. ⚠️

Tai greičiausi naikintuvai logiškai kelia didžiausią triukšmą, nes jų labai galingi turboreaktyviniai varikliai su papildomu degimu, nepamirštant ir garso bumo, kurį jie sukelia peržengę garso barjerą.

Lėktuvų skraidymo laikas yra ribojamas, o pilotai mokomi neskraidyti virš miestų. Nustatytas minimalus aukštis, kurio reikia laikytis skrendant virš aglomeracijų. Tai vis dar pasitaiko retai, tačiau išskirtiniais atvejais vis dar galima išgirsti virš galvų praskrendančių naikintuvų turboreaktyvinius variklius.

Collection lunettes aviateur

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *